Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

PostHeaderIcon Διακηρυχτικο αυτόνομου σχήματος παιδαγωγικού ovella negra

10ος όροφος: αίθουσα τελετών
9ος 8ος 7ος 6ος 5ος 4ος : γραφεία καθηγητών
3ος: κλειδωμένος για τους φοιτητές φοιτητικός σύλλογος
2ος:γραμματεία ,βιβλιοθήκη
1ος κ ισόγειο: ένας μικρός χώρος που προσπαθεί να στεγάσει ένα μεγάλο αριθμό φοιτητών και να συνοστήσει τη δράση τους μέσω παρατάξεων και κομματοποιήσεων. Φοιτητές σε εκδόσεις mignon κινούνται ρομποτικά με σπασμωδικές κινήσεις σε ένα κομάτι χώρου ίσο με ένα δωμάτιο σκοτεινό που ολόγυρα βλέπει τοιχους.

ΠΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ: ένα μεγαλεπίβολο κτήριο αν μη τι άλλο μοιάζει με ένα υπερθέαμα για την πόλη ,ένα αρχιτεκτονικό επίτευγμα ,ένα κτήριο ''όνειρο'' για τον πρύτανη. Και από κοντά έτσι είναι.
Άπο μέσα διακρίνει κανείς εύκολα όλο το μεγαλείο της ιεραρχίας, την πυραμίδα μιας μικροκοινωνίας. Ψηλά στον δέκατο μια ελιτίστικη αίθουσα στην οποία διαπραγματεύονται
θέματα αντάξια της βουλής. Ακολουθούν τα κατα γενική ομολογία τεράστια γραφεία καθηγητών, ενώ κατεβαίνοντας στα χαμηλά συναντάς φοιτητές αγχωμένους και αδιάφορους,κομματικά χωμένους και μη πολιτικοποιημένους, πάντα στο πλαίσιο μιας αηδιαστικής εκπροσώπευσης. Μιας αέναης εκπροσώπευσης ,που ξεκινά από την μεριά των παρατάξεων με τη δική τους εθελούσια υπηρεσία στους μεγάλους της ευρύτερης κοινωνίας, και λήγει με τακτική προσηλυτισμού, ώστε και αυτά με τη σειρά τους να εκπροσωπούν τις φοιτητικές μάζες μέσα σε βαφτισμένες γενικές συνελεύσεις. Γενικές συνελεύσεις οι οποίες αποτελούν ένα κράμα απεχθής ολιγαρχίας και δημοκρατίας και λαμβάνουν χώρο στο ισόγειο, στο χαμηλότερο επίπεδο της πυραμίδας.


ΕΜΕΙΣ: αντιμετωπίζωντας την παραπάνω κατάσταση και θέλωντας να την ανατρέψουμε δημιουργήσαμε ένα αυτόνομο σχήμα. Στα πλαίσια της αυτονομίας, εναντιωνόμαστε σε κάθε μορφη εξουσίας, επιβολής, κυριαρχίας κ εκμετάλλευσης. Αυτή η εναντίωση εμπεριέχει δύο πτυχές. Αφενός την αντίσταση και την επίθεση για την καταστροφή κάθε θεσμοθετημένης και μη εξουσίας, αφετέρου δε την δημιουργία αντιεξουσιαστικών δομών στο σχήμα. Οι αποφάσεις λαμβάνονται αμεσοδημοκρατικά και προκύπτουν άπο ισότιμη συζήτηση και συνδιαμόρφωση όσων θέλουν να συμμετέχουν, μακρυά άπο πλειοψηφικές λογικές.





ΕΚΛΟΓΕΣ
Μέσα σε ένα κλίμα εκλογικής-αντιπροσωπευτικής έξαρσης που βομβαρδίζει το
κοινωνικό υποκείμενο και ως εκτούτου τον πανεπιστημιακό χώρο ώς ενεργό μέρος του
επιχειρούμε να εναντιωθούμε στην αδράνεια και σε καθε μορφή εξουσίας. Απέχουμε
από τις εκλογες συνειδητά καθώς τις θεωρούμε τον κατεξοχήν αντιπροσωπευτικό
θεσμό. Αντιπροσώπευση σημαίνει οτι κάποιος άλλος αποφασίζει για εμάς χωρίς εμάς.
Ψηφίζοντας κάποιον εκπρόσωπό σου παραιτείσαι και αυτοπεριθωριοποιείσαι ενώ
ζητώντας μία ψήφο επιδιωκεις να ασκήσεις εξουσία περιλαμβάνοντας τον εαυτό σου σε
μια ελιτίστικη ολιγαρχία που ρυθμίζει την κοινωνική και ακαδημαϊκή καθημερινότητα.
Ταυτόχρονα, δεν συμμεριζόμαστε λογικές που θεωρούν τη συμμετοχή στις εκλογές ως ένα
τρόπο ανατροπής του συστήματος εισχορώντας στο ίδιο το σύστημα. Για εμας η
ανατροπή του συστήματος προκύπτει μέσα από δομές και πρακτικές που είναι οι ίδιες
αντιεραρχικές-αντιεξουσιασιικές. Η συνειδητή αποχή από τις εκλογές , αυτή η
κατασυρροήν παρωχημένη παράδοση εκπροσώπευσης, σκοτώνει κάθε μορφή εξουσίας.
Η αποχή δεν είναι πράξη πανικού, απόγνωσης και απελπισίας. Είναι πράξη
συνειδητοποίησης πως η εξουσία σπέρνει εξουσίες και όλος αυτός ο ανακυκλώσιμος
κύκλος οδηγεί στο τέλμα. Ούτε δημοκρατίες ούτε νεοφιλλελευθερισμούς, ούτε
φασισμούς ούτε σοσιαλισμούς. Αμεσοδημοκρατία. Για να αποκτησεί η ελευθερία
όνομα, η ελευθερία του λόγου, η ελευθερία της επιλογής η ελευθερία του ατόμου.


ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
Όπως προκύπτει από τα παραπάνω πιστεύω μας διαφωνούμε και με τον τρόπο
λειτουργίας και τον χαρακτήρα της γενικής συνέλευσης στα πανεπιστήμια. Διαφωνούμε
με την γραφειοκρατική της λειτουργία και την ιεραρχική της δομή. Θέλουμε μία γενική
συνέλευση η οποία θα αποτελεί το μόνο όργανο λήψης αποφασεων, οι οποίες θα
προκύπτουν από διαδικασίες συνδιαμόρσωσης και πραγματικής πολιτικής ζύμωσης και
όχι από την στείρα ψήφιση πλαισίων .Θέλουμε η γενική συνέλευση να μετατραπεί σε μια
διαδικασία όπου ο κάθε φοιτητής/-τρια θα μπορεί να εκφέρει πολιτική αποψη και να
πάψει να αποτελεί μονοπώλειο των κομματικών αυθεντιών.



ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΚΕΛΙΑ
Ενάντια στο σύστημα που θέλει να δημιουργεί άτομα για την επάνδρωση της βιομηχανίας παραγωγής. Ενάντια στις έδρες, όχι σαν έπιπλα σε αυτό που αντιπροσωπεύουν.
Ενάντια σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα, ιεραρχημένο σε βαθμίδες.
Για μια κοινωνία της αυτοδιαχείρισης η οποία δεν θα διαμορφώνει αλλά θα διαμορφώνεται από τις συνειδήσεις των πολιτών. Για ένα σχολείο όπου οι δάσκαλοι γίνονται μαθητές και οι μαθητές δάσκαλοι.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου